4 egyszerű módja annak, hogy motivált maradj az edzésben


Hiszen vannak napok, amikor jó lenne egy kis extra motiváció. Mindannyian ismerjük az érzést, amikor szimplán csak kihagynánk az edzést, és hátradőlnénk a kanapén.

Egy edzés kihagyása talán nem nagy dolog, de aztán egyre könnyebb a következő és azutáni edzést is kihagyni, ezzel egy rossz szokást elkezdve. Ha nehéz magad motiválni, hogy felemeld a hátsód és elindulj edzeni, akkor próbáld ki az alábbi négy módszer egyikét, hátha visszanyered a kedvedet egy jó kis traininghez.

 

Emlékezz a miértedre!

Tudod egyáltalán, hogy miért töltesz valójában ennyi időt a konditeremben? Ha a válaszod nem, akkor sincs semmi gond.

Ha még nincs miérted, akkor találj ki egyet. Elég erős elhatározás nélkül bizony könnyebb lesz kihagyni egy-két edzést. Céljaidnak elérhetőnek és megvalósíthatónak kell lenniük – hiszen ok nélkül nem sok értelme van heti 3-4 alkalommal edzőterembe menni.

 

A legjobb miértek azonnali előnyökkel is járhatnak, például „kevesebb stressz-több szex”, de akár hosszú távon is előnyösek lehetnek, többek között jobban nézhetsz ki meztelenül – legalább is Michelle Segar, viselkedésügyi kutató szerint. Segar továbbá a No sweat! How the Simple Science of Motivation Can Bring You a Lifetime of Fitness szerzője is. A szakértő elmondta a MensHealth.com-nak, hogy ahhoz, hogy a munka mellett is motivációt érezz magadban a mindennapos edzésekhez, elég nyomós okodnak, miértednek kell lennie.

 

Keress magad mellé egy társat!

Néha egy baráttal az oldaladon sokkal könnyebb elmenni edzeni és nem feladni. Ezentúl már nem csak magadat kell nézned, ha lefújod az edzést, hiszen ilyenkor a barátodnak is hátat fordítanál. Próbálj keresni magad mellé egy társat, vagy – ha más nem – keress egyet neten.

 

A Dominikai Egyetem célmeghatározási csoportjának tanulmánya szerint, azok az emberek, akik leírják a céljaikat, majd illusztrálják is, és elküldik az edzőpartnerüknek, végül később hetente egyeztetik a haladásukat, sokkal esélyesebbek és sikeresebbek a céljuk elérésben, mint azok, akik csak szimplán leírják.

Ha ez már kicsit soknak hangzik, akkor elég, ha egyszerűen találsz egy barátot, akinek hozzád hasonlóan edzésre van szüksége.

Változtasd a céljaidat!

Most talán azt gondolod, hogy „Hé, várj, hát nem most mondtátok, hogy legyen egy célom és ragaszkodjak hozzá?” Most nem azt mondjuk, hogy minden alkalommal változtass a kitűzött célodon, amikor alább hagy a motivációd, de néha jó kicsit felfrissíteni a dolgot.

A különleges motivációidra való tekintet nélkül, a végső célodhoz maradj mindig hű, és turbózd fel kicsit egy egészséges étrenddel is.

„Ha a célodat egy kicsit túl soknak érzed, miért ne változtathatnál rajta?” – nyilatkozta Segar. „A folyamatos frissítés segíthet a motivációdat is fenntartani.”

A siker kulcsa a tudatosságban rejlik: ha mindig változtatsz a céljaidon, nem éred el őket elég gyorsan, vagy a sikertelenség sokkal nehezebbé teszi számodra, hogy motivált maradj, akkor válassz egyetlen célt és ahhoz ragaszkodj. Az önfegyelem és az elköteleződés a miérted iránt segíteni fog abban, hogy kitarts.

A közösségi médiát válaszd meg alaposan!

Talán azt hiheted, hogy a barátaid edzős Instagram posztjai motiválni fognak téged, de a Health Communication nemrégi tanulmányai szerint ez felérhet egy kivégzéssel az önbecsülésed számára.

Kutatók szerint azok az emberek, akik hozzá vannak szokva az edzéssel kapcsolatos közösségi média posztokhoz – jobban aggódnak a súlyuk miatt, főleg akkor, amikor magukhoz hasonló fittségű emberekről van szó. Hogy miért? Amikor másokhoz hasonlítjuk magunkat, gyakran csak azt látjuk meg, hogy belőlünk mi hiányzik.

Másrészt, emberek egy csoportját motiválta, ha fittebb emberek posztjait látta. Szóval, ha motivációra van szükséged az edzéshez, nézegesd fitt személyek feed-jeit, aztán irány az edzőterem, hogy a legjobb formádban lehess!

 

Ha érdekelnek még hasonló cikkek olvass további cikkeket a blogunkban itt!

Tagged , , ,