ÁSZF

Üdvözlünk a dalev.hu webshop “Általános szerződési feltételek” oldalán. Kérjük, alaposan olvassa át az itt leírtakat, mielőtt a webáruházban vásárol és csak abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, ha minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, magatartási kódexre nem utal.
A szerződés magyar nyelven jön létre, elektronikus formában, automatikusan tároljuk, a felhasználó számára a webshopba történő bejelentkezés után hozzáférhető, annak tartalmát elolvasható, menthető vagy kinyomtatható.

A webáruház működésével, megrendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk. Időnként előfordulhat, hogy az “Általános szerződési feltételekben” változás történik anélkül, hogy erről értesítést kapna, ezért azt minden vásárlás előtt olvassa el.

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Dalev World Szolgáltató és Értékesítő Korlátolt Felelősségű Társaság (továbbiakban: Eladó), és az Eladó által a www.dalev.hu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Eladó és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek). Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a www.dalev.hu weboldalon keresztül történik, függetlenül attól, hogy annak teljesítése Magyarországról vagy külföldről, az Eladó vagy közreműködője által történik.

Az eladó adatai:
Dalev World Szolgáltató és Értékesítő Korlátolt Felelősségű Társaság
Cím: 6724 Szeged, Cserzy Mihály utca 24. 3. em. 10.
Cégjegyzékszám: 06-09-023536
Bejegyző bíróság neve: Szegedi Törvényszék Cégbíróság, mint cégbíróság
Adószám: 25938005-2-06
Bankszámla száma: Budapest Bank, 10102842-17653400-01004001
Kapcsolattartó neve: Orbán Levente
Kapcsolattartó Telefonszáma: +36 70 701 0806
Levelezési cím: 6724 Szeged, Cserzy Mihály utca 24. 3. em. 10.
E-mail cím: info@dalev.hu

Adatvédelmi nyilvántartási szám: Folyamatban
Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Telefonszám: +36 1 209 9654

A webshop üzemeltetéséért felelős szervezet és elérhetősége:
A cég neve: Scaleway
A cég címe: BP 438 75366 – Paris CEDEX 08 France
A cég weboldala: www.scaleway.com
A cég email címe: info@scaleway.com
A cég telefonszáma: +33 (0) 184 130 000
VAT Number: 35 433 115 904
A domainért felelős cég neve: Tárhelypark Kft.
A domainért felelős cég email címe: info@tarhelypark.hu

Alapvető rendelkezések:

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók.

A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
A webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja a www.dalev.hu általános szerződési feltételeit.

Regisztráció

A vásárlás regisztrációhoz nem kötött, de a későbbi rendelések leegyszerűsítése érdekében bármikor regisztrálhatja magát a webshopban. A vásárláshoz, illetve a regisztrációhoz szükséges adatokat teljes körűen, alapos körültekintéssel töltse ki, mert a tévesen vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, problémáért nem tudunk felelőséget vállalni.

Ha a regisztráció mellett dönt, akkor erről a rendszer a megadott elektronikus levélcímre egy visszaigazoló levelet küld. Az ebben található linkre kattintva aktiválható a regisztráció. A regisztrációban szereplő adatok később módosíthatók. A webshop regisztrált felhasználójaként, a vásárlás előtt felhasználó neve és jelszava megadásával jelentkezhet be a webshopba. Ha elfelejtette a jelszavát, a felhasználói név vagy a regisztrációhoz használt elektronikus levélcím megadásával a rendszer egy ellenőrző kódot küld. Az ellenőrző kódot beírva megadhat új jelszót.

Regisztráció törlése

Az Ügyfél jogosult a regisztrációját bármikor törölni az Eladó kapcsolat tartójának küldött e-mail üzenettel. Az üzenet megérkezését követően az Eladó köteles azonnal gondoskodni a regisztráció törléséről. A Ügyfél felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.

A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag az Ügyfél a felelős. Amennyiben az Ügyfél tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni az Eladó. Az Ügyfél vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

Vásárlás menete

Ha megtalálta és kiválasztotta a megvásárolni kívánt terméket, nyomja meg a „kosárba rakom” gombot. A termék információs oldalán a megvásárolni kívánt termékek számát is meg tudja adni. Ezután ha szeretné, tovább böngészhet, vásárolhat a webshopban és amikor fizetni szeretne a „kosár” gomb vagy menüpont felkeresésével tovább léphet a fizetésre. A „kosárban” még mege tudja változtatni a megrendelni kívánt termék számát, vagy törölhet is korábban belerakott terméket. Itt adhatja meg az esetleges kuponkódodat is. A „tovább a pénztárhoz” gomb megnyomása után tudodja megadni a számlázási és szállítási adatait. Az adatok beírása alatt lehetősége van a megadott adatokkal saját fiók létrehozására a webshopban, ehhez a regisztrációhoz szükséges feliratra kell kattintani. Kattintás után itt beállíthatja a fiókhoz tartozó jelszavátt is. Ebben az esetben a következő vásárlás alkalmával már be tud jelentkezni a fiókba és nem kell minden adatodat újból beírnia.

A fizetés megkezdése előtt még megtekintheti a kiválasztott terméket, illetve alatta megjelennek a lehetséges szállítási opciók is, melyek közül kiválaszthatja a számára megfelelőt. Ezután választhat a fizetés módról.

A rendelés elküldése előtt egy pipával jeleznie kell, hogy elfogadja az ÁSZF-et, e nélkül a rendelés nem jön létre. Végül a „megrendelés elküldése” gomb megnyomásával véglegesítheti a rendelését.
A megrendelés megérkezését követően elektronikus úton visszaigazoló e-mailt kap. A visszaigazoló e-mail tartalmazza az általa a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a rendelés dátumát, a megrendelt termékek számát, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. Ez a visszaigazoló email kizárólag tájékoztatja Önt arról, hogy a megrendelése hozzánk megérkezett. A visszaigazolás tartalmazza továbbá a megrendelés kódszámát is, amelyre hivatkoznia kell a megrendeléssel kapcsolatos bármely, további ügyintézés esetén is. Amennyiben a visszaigazoló e-mail 48 órán belül nem érkezik meg, a vásárló mentesól a szerződéskötés feltétele alól.i E-mailben értesítjük arról is, amikor feldolgoztuk és útnak indítottuk a rendelését.
A szerződés az automatikus visszaigazolás megérkezésével jön létre. A szerződésre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, betartva a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

Adatbeviteli hibák korrekciója

Az Eladó biztosítja, hogy megfelelő, hatékony és hozzáférhető technikai eszközökkel az igénybe vevő az adatbeviteli hibák azonosítását és kijavítását megrendelésének elektronikus úton való elküldése előtt el tudja végezni. Így az Ügyfél a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Ilyen lehetőség hiányában az igénybe vevő megrendelése nem minősül szerződéses nyilatkozatnak.

Fizetés

  • Fizetés bankkártyával a Barion oldalán keresztül: Szolgáltatás végösszegének azonnali kifizetése történhet a Barion rendszert használva. A Honlapon a megrendelési folyamat során a fizetéshez érve Szolgáltató átirányítja a Barion biztonságos oldalára, melyet magyar nyelven fog tudni használni. A fizetendő összeget a Honlapról vagyis a kosár felületről veszi át a rendszer, melyet itt is ellenőrizhet. Vásárlónak a fizetéshez meg kell adnia a bankkártyán szereplő nevet, a kártya számát és érvényességét, valamint a hitelesítő CW kódját.

Az adatok bevitele után a „Fizetés” gombra kattintva pár másodpercen belül meg is történik a tranzakció. A Barion jelenleg 4 féle kártyát tud elfogadni. Fizetésre alkalmas bankkártyák a Barion rendszerében a Visa, Visa Electron, MasterCard és a MasterCard Maestro. A rendszer biztonságos csatornát használ és automatikus.

A pénzügyi szolgáltató kizárólag a Vásárló által megadott, a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat kapja meg a 128 bites SSL titkosítással ellátott fizetőoldalon. A megrendeléssel kapcsolatos személyes adatokról és a vásárlás tartalmára vonatkozó információkról a pénzügyi szolgáltató nem kap értesítést Szolgáltatótól. Másfelől, a fizetőoldal adattartalmáról a Szolgáltató szintén nem értesül, azokat csak a pénzügyi szolgáltató érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a pénzügyi szolgáltató oldala tájékoztatja. A kártyás fizetéshez a Vásárló internet böngésző programjának támogatnia kell az SSL titkosítást. A megrendelés végösszegeként kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül a Vásárló folyószámláján.

  • Fizetés bankkártyával Posta Pont csomagpont átvétel esetén: A Vásárló a Posta Pont csomagpont átvétel esetén bankkártyával POS terminálon keresztül fizetni.
  • Fizetés utánvétellel: A termék ellenértékének kiegyenlítése történhet utánvétellel, így ez esetben a Vásárló készpénzben köteles a futárnak kifizetni a megrendelésének végösszegét.
  • Fizetés PayPal-on keresztül: PayPal-on keresztül két féle képpen tud a Vásárló fizetni. Ha a Vásárló rendelkezik PayPal fiókkal, akkor a fiókba történő bejelentkezést követően, a PayPal számlán lévő összeg felhasználásával kitudja egyenlíteni a megrendelésének végösszegét.
    Ha a Vásárló nem rendelkezik PayPal fiókkal és számlával, az nem akadálya a megrendelés kifizetésének. Ez esetben ugyanis a Vásárlónak ki kell választania, hogy kártyával kíván fizetni. Megjelenik a fizetési felület, ahol szükséges megadnia a nevét, a kártya számát, fajtáját, a lejárat dátumát, CW kódot, a számlázási címet illetve telefonszámát. Ha a Vásárló ezen adatokat megadta, akkor az „Agree &Pay” gombra kattintva kitudja fizetni megrendelését.

Szállítási feltételek

Webáruházunk megrendeléseit az MPL futárszolgálat szállítja házhoz. Amennyiben ezen időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni.

A csomagszállító: MPL – Magyar Posta Zrt.
Székhelye: Budapest, 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
Postacíme: Budapest 1540
Cégjegyzékszám: 01-10-042463
Lakossági ügyfélszolgálat elérhetőségei:
Személyes ügyfélfogadás: 1101 Budapest, Üllői út 114-116
Postacím: 3512 Miskolc
Lakossági Telefonszám: 06 1 767 8272
Email címe: uzleti.ugyfelszolgalat@posta.hu
Weboldala: www.posta.hu

Az MPL a küldeményt két alkalommal kísérli meg kézbesíteni az Ön részére, ha ön a házhozszállítást választotta. Amennyiben az első kézbesítési kísérlet nem vezetett eredményre, az MPL a küldemény érkezéséről és a kézbesítés megkísérléséről értesítőt hagy hátra. Az MPL a következő munkanapon ismét megkísérli a küldemény kézbesítését. A második kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén az MPL a címhelyen ismételten értesítőt hagy, melyen feltünteti azt a postahelyet, illetve őrzési időt, ahol és ameddig a jogosult átveheti a küldeményt. Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani!

A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 30 nap. Ez a szállítási határidő tájékoztató jellegű, az ettől történő eltérést minden esetben e-mail útján jelezzük. Vevő köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni. A csomagoláson, terméken észlelt sérülés esetén jegyzőkönyv felvételét kell kérnie a futártól, sérülés esetén pedig a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt a Dalev World Kft. nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

A szállításra vonatkozó díjak:

  • Házhozszállítás esetén: 990 Ft
  • MOL, Coop,Posta Pont esetén: 900 Ft
  • Személyes átvétel esetén ingyenes. A személyes átvétel esetén a megrendeléseket, csak előre fizetéssel tudjuk feldolgozni.

Elállás joga

Megrendelése során Ön élhet a 45/2014. (II. 26.) kormányrendeletben részletesen rögzített feltétel nélküli elállási jogával. Internetes vásárlások esetén Ön a szerződéstől az áru átvételét követő 14 (tizennégy) napon belül indokolás nélkül elállhat, ezt az említett határidőn belül jelezheti.

Az átvétel dátumát bizonyítja a postai csomagjegyzék, illetve a futárszolgálat szállítójegyzéke. Elállásnál az Eladó köteles az Ügyfél által kifizetett teljes összeget (vételár és szállítási költség) azonnal, de legkésőbb az elállást és az áru visszaszolgáltatását követő 14 (tizennégy) napon belül visszatéríteni.
Ezúton felhívjuk szíves figyelmét, hogy az Ügyfél viseli az elállás esetén, az áru visszaszolgáltatásával kapcsoltban felmerült összes költséget. A Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötés után és az árú átvétele előtt is gyakorolhatja. A Fogyasztó a terméket az elállás közlésétől számított 14 napon belül köteles visszaküldeni az Eladónak.

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés megtérítését.
Az Internetes vásárlásoknál is érvényesek a szavatossági jogok, ha a termék gyári hibás, akkor forduljon hozzánk a minőség kifogásával.

A fogyasztó az elállási jogát a nyilatkozat minta útján gyakorolhatja: http://doc.dalev.hu/dalev_world_kft_elallasi_nyilatkozat_minta.pdf

Szavatosság

  • Kellékszavatosság

Ön a Dalev World Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Ön a – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő 6 hónap, de legfeljebb egy év.

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Dalev World Kft. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

  • Termékszavatosság

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az előbbi pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  1. a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  2. a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  3. a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Panaszkezelés

Termékkel kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken adhatja le:

Kapcsolat tartó: Orbán Levente
Levelezési cím: 6723, Szeged Cserzy Mihály utca 24. 3/10
Telefonszám: +36 70 70 10 776
E-mail cím: info@dalev.hu

A panaszok kezeléséhez szükségünk van a megrendelés minden adatára, hogy az adott megrendelést be tudjuk azonosítani. Javasoljuk az ügyfélnek az írásbeli panasz benyújtásának módját. Az írásbeli panaszokat lehetőség szerint azonnal de legkésőbb 10 munkanapon belül megvizsgáljuk és megválaszoljuk. Válaszunkat indokoljuk.
Ha a panaszkezelés során köztünk jogvita alakul ki és ezt nem tudjuk rendezni, akkor az alábbi további jogérvényesítési lehetőségeid vannak:

  • Panaszt tehet a Fogyasztóvédelmi Hatóságnál

Csongrád Megyei Kormányhivatal Szegedi Járási Hivatal Foglalkoztatási és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztály
(Cím: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1. szám, telefon: +36 62 680 530, E-mail: fogyasztovedelem@csongrad.gov.hu)

  • Kezdeményezheti a Békéltető Testület eljárását:

Csongrád Megyei Békéltető Testület elérhetősége
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Kamarai kapcsolattartó: Jerney Zoltán
Telefon: +36-62/554-250/118
Fax: +36-62/426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Bírósági eljárás. Jogosult vagy a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére is, polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelekései szerint. Az Eladónak együttműködési kötelezettségei vannak a Békéltető Testület eljárásában.

A panaszokra vonatkozó levelezéseket 1 évig megőrizzük.

  • Online Vitarendezési Platform információi:

Az Európai Parlament és a Tanács 524/2013/EU rendelete a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szól (fogyasztói online vitarendezési irányelv), mely uniós szintű online vitarendezési platform (OVR, ill: ADR/ODR: Alternative and Online Dispute Resolution) létrehozását írta elő, amely 2016. február 15-étől érhető el.

Az online vitarendezési platform használata regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, majd bejelentkezés után a fogyasztó benyújthatja panaszát a honlapon keresztül, ha nem sikerült közvetlenül rendeznie a jogvitáját a vállalkozással. Az online vitarendezési platform honlapja: http://ec.europa.eu/odr

Az online vitarendezési platformot az Európai Unió azoknak a fogyasztóknak hozta létre, akik panasszal kívánnak élni az általuk online vásárolt árukkal vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, és fel szeretnének kérni egy semleges harmadik felet (vitarendezési testületet) a panasz kezelésére, mivel vonatkozó vitáikat bírósági eljáráson kívül kívánják rendezni.

A panasz benyújtását követően az online vitarendezési platform azonnal továbbítja azt az ellenérdekű félnek. Ezt követően az érintetteknek meg kell egyezniük egy alternatív vitarendezési fórumról, amely végső soron el fog járni a közöttük fennálló ügyben. Azokról a fórumokról, amelyek eljárhatnak az esetükben, a platform tájékoztatja a feleket. Amint megszületik a megállapodás a vitarendezési fórumról, az online platform oda továbbítja a panaszt. Magyarországon 2015. szeptember 11-től a Budapesti Békéltető Testület kizárólagos illetékességgel rendelkezik a határon átnyúló jogviták elbírálására. Ennek megfelelően, ha a felek magyar fórumban állapodnak meg, akkor minden esetben a Budapesti Békéltető Testület lesz az illetékes. Ugyanakkor nincs akadálya annak, hogy a felek egy másik EU tagállam fórumában állapodjanak meg, ebben az esetben ezen ország fóruma járjon el az ügyben.
Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (1016 Budapest, Krisztina krt. 99.) látja el az online vitarendezési kapcsolattartó pont feladatait is egyben, mely alapján az eljárással kapcsolatos kérdésekben segíti a feleket.

Attól, hogy egy fogyasztó részt vesz az online vitarendezési eljárásban, még nem veszíti el a jogát arra nézve, hogy az eljárás sikertelensége esetén más jogi eszközöket vegyen igénybe követelése érvényesítéséhez. Választhatja rögtön a peres utat is, amelyet a bírósághoz benyújtott keresetlevéllel tud megindítani. Kérés esetén ezekről a lehetőségekről az online vitarendezési kapcsolattartó pontok tájékoztatják a fogyasztót.

Szerzői jogok

A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. Az Eladó a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Weboldalon, valamint a Weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

Felelősség

A Weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért az Eladó nem vállal felelősséget. Az Ügyfél a Weboldalt kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy az Eladó nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően. Az Eladó kizár minden felelősséget a Weboldal használói által tanúsított magatartásért. Az Ügyfél teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, az Eladó ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett. A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért az Eladó nem vállal felelősséget.

Az Ügyfelek által a Weboldal használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a az Eladó jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében az Eladó jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
Az Internet globális jellege miatt az Ügyfél elfogadja, hogy a Weboldal használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el. Amennyiben a Weboldal használatával összefüggő bármely tevékenység az Ügyfél államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag az Ügyfelet terheli a felelősség. Amennyiben az Ügyfél a Weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni az Eladónak. Amennyiben az Eladó jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

A dalev.hu internetes oldal Linux/PHP alapokon működő információs rendszer, biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A Weboldalon való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.